Chrome: Βάζει τέλος στους περισσότερους ad-blockers

google-chrome-adblocker

Οι μηχανικοί της Google προχωρούν σε αλλαγές στον open source Chromium browser, οι οποίες θα μπλοκάρουν επεκτάσεις content blocking, συμπεριλαμβανομένων πολλών ad blockers.

Το Adblock Plus πιθανόν δεν θα επηρεαστεί, αν και παρόμοια extensions θα επηρεαστούν όπως μαθαίνουμε για λόγους που θα εξηγήσουμε παρακάτω. Επιπλέον οι νέες αλλαγές, θα επηρεάσουν σημαντικά τις δυνατότητες που είναι διαθέσιμες σε developers των extensions, για χάρη της ταχύτητας και της ασφάλειας.

Σε ένα note που δημοσιεύθηκε στον Chromium bug tracker, ο Raymond Hill, ο developer πίσω από τον uBlock Origin και uMatrix, ανέφερε ότι οι νέες αλλαγές στις οποίες θα προβεί η Google θα επηρεάσουν τα ad και content blocking extensions. Οι content blockers μπορεί να χρησιμοποιούνται για να κρύψουν διαφημίσεις, αλλά έχουν ευρύτερες πρακτικές χρήσης. Βασίζονται στην ιδέα, ότι οι χρήστες και όχι ο οποιοσδήποτε άλλος, θα πρέπει να ελέγχουν τον τρόπο με τον οποίο ο περιηγητής τους αλληλεπιδρά με απομακρυσμένους πόρους. Το Manifest V3 αναφέρεται στους πόρους που είναι διαθέσιμοι στα browser extensions. Η αιτιολογία της Google για την πραγματοποίηση των αλλαγών αυτών είναι η βελτίωση της ασφάλειας, της ιδιωτικότητας και των επιδόσεων.

Οι χρήστες θα πρέπει να έχουν αυξημένο έλεγχο όσον αφορά τα extensions, αναφέρει το έγγραφο. Ένας χρήστης θα πρέπει να αποφασίζει ποιες πληροφορίες είναι διαθέσιμες σε ένα extension. Αλλά ένας τρόπος για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, περιλαμβάνει την αντικατάσταση του webRequest API με ένα νέο το declarativeNetRequest. Το webRequest API επιτρέπει σε browser extensions, όπως ο uBlock Origin να κάνει intercept network requests, ώστε να μπορούν να μπλοκαριστούν, να τροποποιηθούν ή να γίνουν redirected. Αυτό μπορεί να προκαλέσει καθυστερήσεις στη φόρτωση μιας σελίδας, επειδή ο Chrome πρέπει να περιμένει το extension.

Το declarativeNetRequest επιτρέπει στον Chrome να αποφασίζει πως να χειριστεί network requests. Παρέχει καλύτερη προστασία στους χρήστες, επειδή τα extensions δεν μπορούν να διαβάζουν τα network requests που γίνονται εκ μέρους του χρήστη, τονίζει το έγγραφο της Google.

Αλλά η καλύτερη προστασία της ιδιωτικότητας εδώ σημαίνει ιδιωτικότητα, όπως ορίζεται από την Google και όχι από έναν developer ενός πρόσθετου. Και αυτό είναι καλό σε περιπτώσεις όπου η Google θεωρηθεί πιο αξιόπιστη και έμπιστη από έναν τρίτο developer, αλλά αν η Google και το οικοσύστημα των εκδοτών και των διαφημιστών είναι το πρόβλημα, τότε οι χρήστες ίσως προτιμήσουν να επιτρέψουν σε ένα τρίτο extension να φιλτράρει τα network requests, ακόμη και στο βαθμό που κάτι τέτοιο επηρεάζει τη λειτουργικότητα ενός website.

Αν το declarativeNetRequest API καταλήξει να είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο οι adblockers μπορούν να επιτύχουν το στόχο τους, αυτό απαραίτητα σημαίνει ότι δυο content blockers που συντηρώ για χρόνια, ο uBlock Origin και uMatrix, δεν μπορούν πλέον να συνεχίσουν να υπάρχουν, αναφέρει ο Hill.

Εν ολίγοις, οι προτεινόμενες αλλαγές θα υποβαθμίσουν την αποτελεσματικότητα του content blocking και των ad blocking extensions, αν και δεν θα εξαφανίσουν τους ad blockers στο σύνολό τους. Οι βασικοί μηχανισμοί φιλτραρίσματος από το Adblock Plus θα συνεχίσουν να είναι διαθέσιμοι. Αλλά ο uBlock Origin και uMatrix προσφέρουν πολύ περισσότερες δυνατότητες. Υπάρχει κάτι που θα πρέπει να σημειώσουμε εδώ.

Η Google και τα άλλα διαφημιστικά δίκτυα προφανώς πληρώνουν το Adblock Plus για να κάνει whitelist τις δικές τους διαφημίσεις, για αυτό και η ιδιαίτερη αγάπη για το συγκεκριμένο plugin.

via

Chrome: Βάζει τέλος στους περισσότερους ad-blockers
5 (100%) 2 vote[s]