Πότε κάνουμε καταγγελία σε eshop;

eshop-tips

Υπάρχουν δεκάδες eshop εκεί έξω που πουλάνε χιλιάδες πράγματα. Όμως καμιά φορά τα πράγματα δεν πάνε καλά.

Παρακάτω έχουμε διάφορες περιπτώσεις όπου τα πράγματα δεν πήγαν καλά και περιγράφουμε τι πρέπει να κάνεις.

Περίπτωση 1: Έδωσα προκαταβολή για ένα προϊόν και μου το καθυστερούν πολύ να μου το στείλουν. Δεν μου λένε στο τηλέφωνο πότε θα είναι έτοιμο.

Εδώ μιλάμε για φουλ της απάτης. Συμβαίνει και σε μεγάλα μαγαζιά αυτό. Ο προμηθευτής (το site) κατά την αγορά οφείλει να σας ενημερώνει για τον ακριβή χρόνο παράδοσης του προϊόντος. Αν μέσα σε 14 ημερολογιακές ημέρες δεν έχεις το προϊόν στα χέρια σου μπορείς να ακυρώσεις την αγορά από το eshop. Όσο για την προκαταβολή, δεν επιτρέπεται η είσπραξη προκαταβολής (με βάση το άρθρο 4 του ν. 2251/1994). Πάμε για καταγγελία ολοταχώς στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Περίπτωση 2. Το προϊόν φαινόταν στο site διαθέσιμο αλλά μετά η επιχείρηση με ενημέρωσε ότι δεν υπάρχει το συγκεκριμένο προϊόν.

Η εταιρεία είναι παράνομη και σε παραπλανά καθώς προκαλεί ψευδή εντύπωση στον καταναλωτή ως προς τα διατιθέμενα προϊόντα και υπηρεσίες. Η εταιρεία έχει την ευθύνη για την έγκαιρη ενημέρωση των δεδομένων στην ιστοσελίδα της. Έχεις το δικαίωμα να ζητήσεις τα λεφτά σου πίσω. Αν αρνηθούν τους λέμε για τις διατάξεις των άρθρων 9γ & 9δ του Ν. 2251/1994 και αν συνεχίσουν τα δικά τους κάνουμε καταγγελία για παραπλάνηση στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Περίπτωση 3: Γράφει άλλη τιμή στο site και άλλη τελικά πρέπει να πληρώσω στο check out.

Άλλη μια μορφή παραπλάνησης που είναι παράνομη καθώς ενδεχομένως δεν θα επέλεγες το συγκεκριμένο προϊόν αν ήξερες την τιμή του. Έχεις δύο επιλογές που προκύπτουν από το νόμο. Η μία να επιμείνεις να σου στείλουν την παραγγελία στην αρχική τιμή, η άλλη να ζητήσεις τα χρήματά σου πίσω. Όλα αυτά σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 9γ επ. Ν. 2251/1994. Αν αρνηθούν κάνουμε καταγγελία. Και να μην αρνηθούν βέβαια, είναι λόγος για καταγγελία αυτός. Το μαγαζί θα τιμωρηθεί.

Περίπτωση 4: Αγόρασα ένα προϊόν και μετά ακύρωσα την παραγγελία και επέστρεψα το προϊόν άθικτο αλλά δεν μου επιστρέφουν τα χρήματα.

Σε κάθε αγορά από απόσταση ο καταναλωτής έχει δικαίωμα να υπαναχωρήσει αναιτιολογήτως εντός 14 ημερολογιακών ημερών (από την ημερομηνία παραλαβής του προϊόντος). Ειδικά σε περίπτωση μη παροχής από τον προμηθευτή υποδείγματος δήλωσης υπαναχώρησης, μπορεί να επιστρέψει το παιχνίδι και εντός τριών μηνών.

Φυσικά η επιστροφή στο eshop πρέπει να γίνει με το προϊόν στην αρχική του κατάσταση, χωρίς επιβαρύνσεις εκτός από τα έξοδα επιστροφής. Αν δεν δέχονται την επιστροφή είναι παράνομοι, επικοινωνούμε μαζί τους, τους λέμε για το άρθρο 4, παρ. 10 του ν. 2251/94 κι αν λένε τα δικά τους κάνουμε καταγγελία στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Περίπτωση 5: Αγόρασα ένα προϊόν από χώρα του εξωτερικού και δεν ξέρω ποιος με καλύπτει στην εγγύηση.

Υπεύθυνη για την εγγύηση είναι η αντιπροσωπεία που ορίζεται από την σελίδα του διαδικτύου ως αρμόδια ή αυτή που αναγράφεται στα έγγραφα που αποστέλλονται μαζί με το προϊόν. Έτσι γνωρίζεις σε ποιο πρόσωπο-αντιπροσωπεία μπορείς να στραφείς για την άσκηση των δικαιωμάτων σου όταν χαλάσει το προϊόν.

Με την παραγγελία πρέπει να ζητάς και την εγγύηση κι έτσι θα δεις εάν υπάρχει αντιπροσωπεία σε άλλες χώρες και σε ποιες και εάν καλύπτουν τα εξουσιοδοτημένα service τους και τις αγορές από άλλες χώρες.

Αν στραβώσει κάτι στην Ευρώπη, υπάρχει το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή.

via

Πότε κάνουμε καταγγελία σε eshop;
5 (100%) 2 vote[s]