Η άνοδος και η πτώση του Android tablet

Nexus-7-android-tablet

Το 2010, υπήρχαν πολλές προοπτικές για μια ακμάζουσα Android αγορά. Η Apple είχε μόλις προβεί στην επίσημη διάθεση του πρώτου iPad και υπήρχε αρκετός ενθουσιασμός εκ μέρους του κόσμου για το συγκεκριμένο form factor.

Σίγουρα, οι κατασκευαστές του Android θα μπορούσαν να επενδύσουν πάνω στον συγκεκριμένο ενθουσιασμό και να καταφέρουν να κλέψουν μερίδιο με οικονομικές προτάσεις. Όμως δεν δούλεψε κάτι τέτοιο στα Android tablets.

Ένας από τους πιο δημοφιλείς κατασκευαστές Android tablet όλα τα προηγούμενα χρόνια ήταν η Amazon, που χρησιμοποιεί ένα είδος του Android (Fire OS) που δεν διαθέτει καν το Google Play Store ή τα apps της Google. Τα Fire tablets της Amazon είναι εξαιρετικά προσιτά και απευθύνονται κυρίως για χρήση θέασης περιεχομένου, ένα πολύ ιδανικό δώρο ιδίως για παιδιά. Αλλά για όσους θέλουν να πληρώσουν κάτι παραπάνω τα iPads παραμένουν μια κορυφαία επιλογή, με τους Android κατασκευαστές (εκτός της Samsung και της Huawei), να έχουν υποχωρήσει στον συγκεκριμένο χώρο.

Και κάτι τέτοιο φαίνεται και από την τακτική της Google. Το μήνυμα ότι τα Android tablets είναι πλέον νεκρά έρχεται απευθείας από την εταιρεία, η οποία δεν προσέφερε το Android Pie για κανένα tablet. Πως όμως φθάσαμε εδώ και τι σκότωσε τα Android tablets;

Αρχικά, θα πρέπει να αναφέρουμε, ότι τα Android tablets είχαν μια κακή αρχή με το 2010 Galaxy Tab. Η Samsung προσπαθούσε εναγωνίως να ανταγωνιστεί το iPad της Apple, αλλά η συσκευή χρησιμοποιούσε το Android 2.2, με καθόλου optimization για χρήση σε tablet και με το TouchWiz software. Και πάλι όμως, όταν η Google διέθεσε το Android 3.0 Honeycomb, μια έκδοση του λειτουργικού συστήματος σχεδιασμένη για να βελτιώσει την εμπειρία στα tablets, δεν πέτυχε το στόχο. Οι developers δεν ήθελαν ξανά να περάσουν την ίδια δοκιμασία, μετά την ανάπτυξη ενός app για το Android 2.3 Gingerbread.

Από την άλλη πλευρά, το software της Apple για τα tablets βελτιωνόταν και σημείωνε συνεχείς προόδους και οι developers είχαν και τα κατάλληλα εργαλεία για την ανάπτυξη εφαρμογών για την πλατφόρμα και ενθαρρύνονταν από την ανταπόκριση του κόσμου. Η εστίαση για τους Android κατασκευαστές, παρέμειναν τα smartphones και μόλις ξεκίνησε η επανάσταση των phablets, με το Samsung Galaxy Note II, μόνο επιβάρυναν ακόμη περισσότερο την κατάσταση των Android tablets.

Τα phablets αποδεικνύονταν ότι αποτελούσαν τον καλύτερο συνδυασμό και των δυο κόσμων, με μεγάλη οθόνη και μερικές φορές με το να συνοδεύονται και με γραφίδα. Ακόμη και ένα από τα πιο επιτυχημένα Android tablets, το Nexus 7 του 2013, έφθασε να θεωρείται ένα μεγάλο handset με οθόνη 7 ιντσών. Η αύξηση του μεγέθους των οθονών των smartphones, έβαλαν ακόμη ένα καρφί στο φέρετρο των Android tablets.

xperia-z4-android-tablet

Όλα αυτά δεν σημαίνουν βέβαια, ότι δεν υπήρχαν και ιδιαίτερα καινοτόμες προτάσεις. Στη πράξη, η αγορά είχε χαρακτηριστεί από κορεσμό. Το πλήθος επιλογών έκανε την αγορά ενός Android tablet, ρίσκο. Καθώς οι κατασκευαστές άρχισαν να αποσύρονται και να μετατοπίζουν το ενδιαφέρον τους, στην αγορά έμειναν μόνο μερικές προτάσεις high-end που μπορούσαν να ανταγωνιστούν το iPad, όπως το Galaxy Tab S4 της Samsung.

Η Google εναποθέτει πλέον όλες τις ελπίδες της στο Chrome OS, και το θεωρεί ως κατάλληλο για συσκευές μεγαλύτερης επιφάνειας. Και η αλήθεια είναι ότι ως κατασκευαστής έχει ιδιαίτερες προοπτικές να το κάνει ένα πραγματικό εργαλείο παραγωγικότητας. Το 2017, η Google είχε φέρει το Play Store στο Chrome OS, επιτρέποντας την πρόσβαση σε χιλιάδες Android εφαρμογές.

Ορισμένοι οπαδοί του Android δεν είναι ευχαριστημένοι με το γεγονός ότι οι Chrome OS συσκευές ανεβαίνουν μέσα από τις στάχτες της αποτυχίας του Android tablet. Και αυτό, γιατί τα Android apps δεν μπορούν να τρέξουν εξίσου καλά σε μεγαλύτερες οθόνες.

via

Η άνοδος και η πτώση του Android tablet
5 (100%) 2 votes